منتديات ابن الطيب|برامج|ميلتيميديا|قصص|خدمات متنوعة
عزيزي الزائر/عزيزتي الزائرة
إن موقعنا يوفر لك محيطا واسعا لمختلف الخدمات:الدراسة، الترفيه... والكثير
ونتشرف إدارة منتدى ابن الطيب بإنضمامك إلى عائتنا
يرجى منك التسجيل أو تسجيل الدخول إذا كنت مسجل لدينا مسبقا.
منتديات ابن الطيب|برامج|ميلتيميديا|قصص|خدمات متنوعة
عزيزي الزائر/عزيزتي الزائرة
إن موقعنا يوفر لك محيطا واسعا لمختلف الخدمات:الدراسة، الترفيه... والكثير
ونتشرف إدارة منتدى ابن الطيب بإنضمامك إلى عائتنا
يرجى منك التسجيل أو تسجيل الدخول إذا كنت مسجل لدينا مسبقا.
منتديات ابن الطيب|برامج|ميلتيميديا|قصص|خدمات متنوعة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات ابن الطيب|برامج|ميلتيميديا|قصص|خدمات متنوعة

منتديات ابن الطيب|برامج|ميلتيميديا|قصص|خدمات متنوعة
 
الرئيسيةألعـــــ  فلاش ألعاب فلاشأحدث الصورالتسجيلدخول
                   

 

 العين تدمع مرتين الحلقة 20

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
مسلمة و أفتخر

مسلمة و أفتخر


الجنس : انثى عدد المساهمات : 283
نقاط : 641
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 30/09/2010
العمر : 30

العين تدمع مرتين الحلقة 20 Empty
مُساهمةموضوع: العين تدمع مرتين الحلقة 20   العين تدمع مرتين الحلقة 20 Icon_minitimeالأربعاء يوليو 20, 2011 10:35 am

الحلقة (20)

فكر احمد كتير عشان يشوف هيجيب هديه ايه وقرر ياخد راى منه صاحبته

احمد : منه قوليلى اجيب لهبه وسماح ايه
منه : تجيب ليهم هما اتنين نفس الحاجه
احمد : لا انا عايز اجيب حاجه مميزه لهبه
منه : اشمعنا هبه يا احمد
احمد : من غير اشمعنا مزاجى كدا
منه : والله شكلك بتحب هبه من ورايا اعترف يلا
احمد : ههههههههههههه ملكيش فيه
منه : بص يارومانسى لو عايز تجيب هديه عشان النجاح مينفعش تميز مابينهم هما الاتنين فهمت
احمد : فهمت وعندك حق طيب اجيب ايه
منه : طقم اقلام من الاصلى الغالى دا لكل واحده فيهم بس هتخلى بتاع هبه مكتوب علي الاقلام اسمها بالدهب ايه رايك
احمد : طب ما كدا سماح هتزعل
منه : لا ماهو الاسم مش هيبان اوى غير لما هيا تمسكه كتير ودقق فيه يا احمد افهم بقا
احمد : هههههههههه ماشى تعالى معايا لما اروح اجبهم
منه : تمام هتروح امتى
احمد : قبل حفله النجاح اللى هيعملها والد هبه لسه ماعرفتش المعياد
منه : لما تعرف قولى تمام
احمد : تمام

وبعد ما اتفق احمد ومنه وعدى يومين على الاتفاق وجاه يوم الجمعه

وجاه العريس المهندس واسمه ماجد والده والدته وشاف هبه واتكلموا مع بعض كتير وهيا ارتحت ليه وقررت تصلى استخاره

وعدى يومين على يوم الجمعه وقررت هبه تقول رايها فالموضوع بتاع ماجد لوالدها

هبه : بابا انا عايزه اتكلم معاك ممكن
والد هبه : اكيد طبعا تعالى خير ياحبيبتى
هبه : بابا بالنسبه لموضوع ماجد انا صليت استخاره وفكرت كتير
والد هبه : تمام وها وصلتى لايه
هبه : انا موافقه يابابا
والد هبه : كويس ربنا يتممالك على خير ياحبيبتى خلاص نعمل قريت فاتحتك فنفس يوم حفله النجاح
هبه : لا يابابا خلى دا فيوم ودا فيوم النجاح هيكون فيها اصحابى كلهم لكن قريت الفاتحه هتكون عائليه اوى يابابا
والد هبه : خلاص ياحبيبتى نخلى حفله النجاح الجمعه الجايه وقريت الفاتحه بعد الحلفه باسبوعين تمام كدا
هبه : تمام يا بابا

وخرجت هبه وكانها عايزه اى حد يدخل حياتها عشان تنسى هشام واللى عمله فيها

وحكيت هبه لسماح عن العريس وطلبت منها متقولش لحد غير بعد الخطوبه
وفعلا سماح مقالتش لحد

تتصل هبه باحمد عشان تعزمه على حفله النجاح

هبه : ازيك يا احمد عامل ايه
احمد : انا بخير طول ما انتى بخير عامله ايه ياهبه
هبه : انا تمام اوى مش نجحت لازم اكون تمام
احمد : يارب دايما ياهبه
هبه : فاضى الجمعه الجايه
احمد : اه فاضى ولو مش فاضى افضى عشانك خير ياهبه
هبه : الحفله يوم الجمعه
احمد : طب كويس هاجى ان شاء الله
هبه : تمام انا هتصل بمنه اعزمها وهات انت شيماء معاك
احمد : شيماء سافرت شرم الشيخ بتصيف
هبه : يابختها ترجع بالسلامه
احمد : الله يسلمك نتقابل الجمعه ان شاء الله
هبه : ان شاء الله سلام
احمد : سلام

بدات هبه وسماح يحضروا للحلفه واللبس والميكاج والتورتات والحلويات والزينه وكل حاجه كانت جاهزه

واحمد جاب الهديه هو ومنه وكتب اسم هبه بالدهب على الاقلام بخط صغير اوى عشان سماح متزعلش

واصحاب هبه وصلوا واصحاب سماح والبيت بقا مجمع لاصحاب هبه وسماح

اول
ماوصل احمد هو ومنه عند هبه اول حاجه عملها انه يدور على هبه بعينيه
وبالصدفه هبه اخدت بالها منه وهو بيدورعليها واول سؤال خطر فبال هبه هو
بيدورعليا ليه معقول كلام سماح زمان كان صح , ذهبت هبه الى احمد ومنه لكى
ترحب بهم وعندما نظرت الى احمد حست انه معجب كتير بيها ولكن هيا المفروض
فحكم المخطوبه حاولت تتجاهل مشاعر احمد عشان متعلقهوش بيها عشان متظلمهوش
معاها

وبعدها منه تتحدث مع هبه لوحدهم

منه : ايه ياقمر عامله ايه
هبه : بخير يامنه والله
منه : لسه بتفكرى فى هشام
هبه : كل لما افتكره افتكر اللى عمله معايا بتعب اكتر
منه : حاولى تنسى ان شاء الله تلاقى اللى يحبك ويصونك ياهبه
هبه : صعب الاقى اللى انا احبه ويحبنى ويصونى
منه : ليه فى ياهبه بس اوقات الكتير الانسان مش بيشوف كل اللى حواليه
هبه* تقصد ايه دى من اللى حواليه ؟؟
هبه : عندك حق مين كان يصدق ان هشام ابن عمى هيعمل كدا معايا
منه : يابنتى مابقاش فى حاجه اسمها ولاد عم ولا اصحاب ولا اخوات كله بتاع مصالح دلوقتى
هبه : ليه انا عندى سماح مع بعض فكل حاجه
منه : سماح عشان زايك طيبه ومحترمه وبتراعى ربنا فاللى حواليها لكن فى ناس تانيه غيركم وغيرنا الناس من جواهم اتغيروا ياهبه
هبه : صح على رايك
منه :بصى هقولك نصيحه وياريت تفكرى فكلامى صح
هبه : اتفضلى
منه
: بصى حواليكى وفتحى عينيك وقلبك على كل حاجه بتحصل حواليكى متقفليش على
قلبك لانه غصب عنك هيتفتح لوحده للى يستاهله ولو حبيتى تانى اوعى تخافى
بالعكس خليكى قويه ومؤمنه بحاجه واحده بس ان دا نصيب وكل اللى بيحصل دا
الانسان بيتعلم منه فاهمه
هبه : فاهمه يا ابله منه
منه : هههههههههههههه يلا نشوف احمد وسماح
هبه : هههههههههه يلا

والكل مبسوط وفرحانين جدا وهبه كل شويه تبص على احمد تشوفه بيبص عليها ولا لا وفعلا كل ماتبص تلاقيه بيبص عليها وتتكسف وشها يحمر

وفجأة وسط الحلفه دخل شخص الكل استغرب من وجوده ياترى دا مين ؟؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
العين تدمع مرتين الحلقة 20
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» العين تدمع مرتين الحلقة 10
» العين تدمع مرتين الحلقة 27
» العين تدمع مرتين الحلقة 11
» العين تدمع مرتين الحلقة 28
» العين تدمع مرتين الحلقة 13

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات ابن الطيب|برامج|ميلتيميديا|قصص|خدمات متنوعة :: القسم الترفيهي ::  منتدى القصص-
انتقل الى: